Autor: Mirja Jošić

Pet uvjerljivih razloga zašto treba jesti ribu

Foto vodič
Mirja Jošić

Mirja Jošić

Bavi se konzaltingom u nutricionizmu, a ponekad sanja pad-thai.

Ne jedete li ribu dva puta tjedno, svakako razmislite o uvođenju te navike, a razloge pročitajte u nastavku

1. Sadrži zdrave masnoće

Riba je najvažniji izvor omega - 3 masnih kiselina. Radi se o mastima koje imaju višestruko povoljno djelovanje na zdravlje, a najviše se spominju kao zaštitnici zdravlja srca te kao važna karika u razvoju mozga i vida. S obzirom da se na visokim temperaturama gube te vrijedne masti, za njihovo očuvanje predlaže se pripremati ribu kuhanjem na pari, u vodi, poširati ju ili pirjati.

Riblji brodet s umakom od šafrana

Špageti s pestom i riba kuhana na pari

Salata od bijele ribe

2. Može se pohvaliti sadržajem vitamina

Riba je izvor vitamina A te vitamina B skupine poput vitamina B3, B6 i B12. Da bismo očuvali vitamine u ribi, kao i u slučaju omega - 3 masnih kiselina preferiraju se "nježnije" metode pripreme.

Carpaccio od lososa

Aromatizirani oslić

Riblji taco

3. Bogata je određenim mineralima

Riba, kako morska tako i ona slatkovodna, smatra se izvorom vrijednih minerala poput poput željeza, cinka, selena te joda koji je neophodan za rad štitnjače. A ako sitnu ribu jedemo zajedno s kostima, tada je riba i jedan od najboljih izvora kalcija.

Srdele na "savor"

Ribice u marinadi

Fiš-paprikaš - obični

4. Lako se probavlja

Nakon ribljeg obroka neće se javiti osjećaj "težine" u želucu kao što se može javiti u slučaju mesa, iako se radi o namirnicama s visokim udjelom proteina. Naime, proteini iz ribe su lakše probavljivi od proteina iz mesa zbog toga jer riba ima kratka mišićna vlakna i nizak sadržaj vezivnog tkiva. Proteini u ribi su visoko vrijedni što znači da sadrže sve esencijalne aminokiseline. A kada pričamo o aminokiselinama, možemo spomenuti i kako riba svoj karakterističan okus duguje visokom udjelu slobodnih aminokiselina poput glutaminske kiseline koja da je okus umami i glicina zaslužnog za slatkasti okus.

Tuna kao pašticada

Zapečeni bakalar

Tuna, krumpir i povrće iz woka

5. Nema puno kalorija

Pozitivno je što je riba niskokalorična namirnica stoga se od ribe teško možemo udebljati.

Brancin na žaru s umakom od umbira

Brancin iz pećnice s povrćem

Losos pečen u papiru za pečenje

Vaš komentar