Veća nutritivna vrijednost organskog mlijeka Veća nutritivna vrijednost organskog mlijeka

Veća nutritivna vrijednost organskog mlijeka

Dokazan bolji nutritivni profil organskog mlijeka od konvencionalnog.
Do sada je vrijednost organske hrane bila temeljena na izostanku upotrebe pesticida, hormona, antibiotika i drugih kemijskih supstanci koje se redovito koriste u konvencionalnom uzgoju hrane i životinja. Međutim, s nutritivnog stajališta obje vrste su imale jednaku vrijednost, odnosno uvriježeno je mišljenje da su jednakog nutritivnog sastava.

Studija provedena na sveučilištu Newcastle ipak je poljuljala dosadašnje spoznaje, dokazavši kvalitetniji nutritivni profil organskog mlijeka u usporedbi sa onim dobivenim na konvencionalni način. Tijekom dvije godine istraživanja ispitivano je sezonski 10 organskih i 12 konvencionalnih vrsta mlijeka, koje se prodaju u britanskim trgovinama. U organskom mlijeku prisutan je bolji profil masti, u smislu manjeg udjela zasićenih masnih kiselina, a više omega – 3 masnih kiselina. Voditeljica studije, Gillian Butler, objašnjava da je najvjerojatniji razlog tome činjenica da krave na organskim farmama više vremena provode na pašnji hraneći se djetelinom. Studija je objavljena u časopisu   Journal of Dairy Science.        

Gastro.hr
Ispiši članak Komentiraj Pošalji

Prijavljeni ste kao:

Odjavite se Profil
Zaboravili ste lozinku?

Mudrost dana

"Brige se lakše spiru juhom."

Židovska izreka

Arhiva
Partneri